Home - Agenda - LOB-gesprekstafel Amsterdam voor school/teamleiders en directeuren/managers

Agenda

LOB-gesprekstafel Amsterdam voor school/teamleiders en directeuren/managers

09 - 04 - 2019

Hoe kunnen scholen jongeren begeleiden bij het ontdekken van hun talenten en passies en leren kiezen van een vervolgonderwijs of beroep? Door een goed LOB-programma kan de kans op verkeerde keuzes verkleind worden en de motivatie van jongeren voor de studie verbeterd. Uit de zowel de LOB-monitor als gesprekken met mentoren en decanen blijkt dat er al heel veel goeds gebeurt op LOB-gebied, maar ook dat verbeteringen wenselijk zijn. Hiervoor is betrokkenheid van de schoolleiding (vo) of management (mbo) noodzakelijk.
 
Het Expertisepunt LOB organiseert LOB-gesprekstafels in 5 verschillende regio’s voor schoolleiders, managers, directeuren en teamleiders in zowel het vmbo, havo/vwo en mbo.
 

Op 9 april in het Amsterdam Art Centre

Op dinsdag 9 april zal de gesprekstafel in het Amsterdam Art Centre plaatsvinden. Naast een plenaire lezing zullen collega’s praktijkvoorbeelden delen over de wijze waarop zij LOB in de school hebben vormgegeven. Aan de LOB-gesprekstafels is ruimte om met elkaar over verschillende LOB-thema’s  te discussiëren en ervaringen uit te wisselen. En natuurlijk wordt er voor een lichte maaltijd gezorgd. Het programma start om 16:00 uur en eindigt rond 19:00 uur.

‹ Terug naar het overzicht

Nieuws

De toekomst van werk en onderwijs: trends en data

18-3-2019 | Uit een samenwerking tussen OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) en het goede doel 'Education and Employers' uit ... Lees meer ›

Flexibel onderwijs gaat verder dan persoonlijke dienstverlening

26-2-2019 | Flexibiliteit vanuit de opleiding wordt geboden om een leven lang ontwikkelen mogelijk te maken. Maar hoe zorg je ervoor dat de grens tussen ... Lees meer ›

Raamwerk Evaluatie Interventies Leven Lang Ontwikkelen

11-3-2019 | Hoe kan ervoor gezorgd worden dat iedereen zich een leven lang blijft ontwikkelen én zich de juiste competenties eigen maakt? Een rapport ... Lees meer ›

  


Deel