Home - Nieuws - Flexibilisering vraagt onderwijskundig leiderschap

Nieuws

Flexibilisering vraagt onderwijskundig leiderschap

7-1-2019 | In het kader van een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) maakt het bekwaam houden en verder ontwikkelen van professionals onderdeel uit van de maatschappelijke opdracht van hogescholen om studenten voor te bereiden op een succesvolle start als beroepsbeoefenaar. Het deeltijdonderwijs blijkt onvoldoende aan te sluiten op de behoeften van werkenden. Leren op een moment die bij het individu past, waarbij leerinhouden direct aansluiten op het werk wordt steeds belangrijker. Hogescholen zijn volop bezig om deze flexibiliteit vorm te geven. Deze ontwikkeling wordt actief gestimuleerd en ondersteund door het Ministerie van OCW. 

In dit artikel van ScienceGuide wordt de visie op de rol van de docent bij flexibilisering van het hogeschoolonderwijs besproken met Fokke Aukema (Politieacademie), Huub Dekkers (CINOP), Henk Hagoort (Windesheim) en Dick Sweitser (Saxion).

‹ Terug naar het overzicht

Agenda

07 - 02 - 2019
Lezing over de beroepsaspiraties van ‘witte’ meisjes in het mbo

Dr. Talitha Stam (onderzoeker bij de Erasmus Universiteit Rotterdam) verzorgt de ecbo-donderdagmiddaglezing op 7 februari 2019. ... Lees meer ›

14 - 02 - 2019
LOB congres

Op donderdag 14 februari – Valentijnsdag! – organiseert NVSNVL het jaarlijkse LOB Congres. De titel van deze editie? ... Lees meer ›

12 - 03 - 2019
Voorlichtingsbijeenkomst CSPE 2019

Op 12 maart aanstaande geven CvTE, Cito en SPV informatie over het komende CSPE. Naast het examen zelf staat de organisatie van ... Lees meer ›

  


Deel